Fyra solar, en riktigt fruktig druva.

2011-12-04 18:04:26

Jag vandrar runt inne på systemet. Är ute efter en flaska rödvin, efter något som kan linda in allt som gör ont i djupröd sammet. Mitt planlösa betraktande av etiketter, druvsorter och flaskformer avtar plötsligt när jag ser två välbekanta figurer. L & T, två av dina närmsta vänner. Pulsen ökar. Såhär nära dig har jag inte varit på flera länge nu. Jag sjunker ned vid cognacshyllan och försöker göra mig osynlig. Jag hör T prata om någon fest de ska på i kväll. Du ska säkert dit. Stå där i köket och dricka fem komma tvåan-öl i små klunkar. Prata med någon annan. Hjälpa till att leta efter öppnaren som alltid försvinner. Skratta högt och kasta med håret sådär som du alltid gjorde. På festerna. I köket. Och jag brukade stå där lite bakom dig.

Nu är jag inte bjuden på några fester längre. Åtminstone inte samma som du. Så jag dricker mitt rödvin i ensamhet. Passar på att köpa tre flaskor när jag ändå är igång. Det fick ju faktiskt fyra solar i betyg på Nyhetsmorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0