Det finns bara svärta kvar

2011-11-22 22:18:46
Jag ägnade halva eftermiddagen åt att leta efter nyckeln till det stora bruna medicinskåpet som sitter på väggen nedanför trappan. Men istället för nycklar hittade jag några brusiga engångskamerabilder som vi fotade i våras. Då när det fortfarande var soligt, ljust och hoppfyllt. Nu är allt bara en dimmig svärta.

Jag stirrade på de där bilderna i åtminstone två timmar. På gatan, på din arm, på boken (jag kan inte komma ihåg vad det var du läste, du bar ju alltid en bok i väskan, hur skulle jag kunna minnas just denna, hur skulle jag kunna glömma något om dig?).

Jag ska fortsätta leta efter nyckeln i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0